Om du fick möjligheten att bygga ditt drömhus på din drömtomt, vad skulle du göra då? Vår familj har fått den chansen och här kan ni följa resan till våra drömmars mål.

torsdag 30 april 2009

Badrum 1

Det finns fyra badrum i huset och först ut blev barnens badrum, då jag själv slet med golven han jag helt enkelt inte med det badrumet innan inflyttningen var på Stefan ställde upp, en till som verkligen ställt upp var Martin på EK Kakelservice!

När det gäller material för väggarna har jag använt mig av Masterboard, valde dessa framför alla alternativ som tex Våtumsgips, aquabord mm. fördelen med Masterboard är att det är ett "dött" material, helt okänslig för fukt, dessutom är den lätt att jobba med, jag kan inte annat att rekomendera den.


Först ut var Primern, syns knappt men den är där ;o)




Tätskickt och manshetter vid alla genomförningar, skarvar och hörn, glöm inte att få med tröskeln.




Sen var det dags för Kakel, vi valde vita 40x25 plattor samt ljusgrå 10x10 plattor från svenska kakel, observera också lasern som varit med från början (skaffa en sådan om ni ska bygga), ett rakare hus går inte att få ;o)





När det gäller toalettstol valde vi vägghängda då det är så enkelt att hålla rent, vi hade faktiskt byggt väggarna i huset för de nya inbyggda modellerna utan rygg men ändrade oss helt när vi insågsåg vilken dålig ide det är, ett utrymme som man inte kommer åt att städa, vågar knappt tänka på vilka djur som kan husera där, ev. problem med temperatur differanser, framtida läckor mm. nej, det enda alternativet skulle då var att bygga en innevägg med hylla, men då tjänar man ingen yta var på iden föll och vi valde IFÖs vägghängda modell.





Och så här blev det!
Spegel, duschväggar och handukstork kommer upp inom kort.
En badrumsmöbel i björk, blandarna är FMM som jag vet är kvalitetsgrejer.











Jag måste säga att Stefan gjorde ett kanonjobb och vi är väldigt nöjda!
Stefan som har varit till mycket stor hjälp enda sedan byggstarten var nu klar med de bitar jag verkligen behövde hjälp med, kan inte nog tacka dig för all hjälp och givetvis är jag till förfogande när du drar igång ert nybygge, Tack Stefan!



Nästa

0 kommentarer:

Skicka en kommentar