Om du fick möjligheten att bygga ditt drömhus på din drömtomt, vad skulle du göra då? Vår familj har fått den chansen och här kan ni följa resan till våra drömmars mål.

fredag 4 juli 2008

Ett bygge i egen regi

Jag kommer att bygga huset helt i egen regi, av rent strategiska skäl tar jag in hjälp för de tunga delarna såsom gjutning och resning av övervåningen/takstolarna då vi behöver komma in till sommaren, en annan anledning är att vi bygger mitt i vintern och då vill man ju komma in under tak hyfsat fort.
Och nej …..jag är inte utbildad snickare ;o) råkar bara vara en händig och smått energisk kille.
Jag och min fru delar normalt allt jobb hemma, med tre små barn är det en himla snurr, men under bygget har jag blivigt friskriven från hemmets bördor, ett lass som hon till stor del nu drar själv. Go Cissi Go ;o)


Nästa

0 kommentarer:

Skicka en kommentar