Om du fick möjligheten att bygga ditt drömhus på din drömtomt, vad skulle du göra då? Vår familj har fått den chansen och här kan ni följa resan till våra drömmars mål.

söndag 26 april 2009

Regla inneväggar

Nu rullade det verkligen på och ett stort steg var när inneväggarna kom upp, Jag och Håkan ritade ut alla väggar och lagom till Håkan gick för dagen kom Stefan efter jobbet och började med att regla upp.



Idag reglar man normalt 45 cc (mellan reglarna) men då jag fick för mig att jag skulle ha OSB (träskivor) bakom gipsen i alla väggar reglade jag 60cc istället, men efter att ha sett vad lite fukt gör med OSB skippade jag dessa i väggarna som angränsar till badrums mm, det bidrog att jag fick regla alla badrums väggar med 30cc vilket jag inte behövt vid 45cc :oP, sen är det ju mycket smidigare att jobba med 90 gips, ja ja 30 cc i badrummen känns ju bra.

Här en bild på vår kommande klädkammare, bakom väggen vårt bad och fönstert längst bort är vårt sovrum med finfin utsikt!




Rummen längst bort är våra flickors rum samt deras bad där den lilla stegen står....



Jag passade på att dra med mig vattenrören samt fällde in bärande reglar för handfat, toalett, blandare mm.


Nästa

0 kommentarer:

Skicka en kommentar