Om du fick möjligheten att bygga ditt drömhus på din drömtomt, vad skulle du göra då? Vår familj har fått den chansen och här kan ni följa resan till våra drömmars mål.

torsdag 15 juli 2010

Färg till fasad

Ingen har väl missat Folksams test på fasadfärger, ett helt lysande jobb som de årligen utför gratis för oss villaägare, och man kan ju inte bara förunnas av de stora variationerna i kvalité, jag hoppas verkligen alla som ska köpa fasadfärg läser testet, har själv fått erfara vad som händer om man målar mad en färg som inte håller måttet, något jag ALDRIG gör om......

Det finns två färger som sticker ut i testet, just dessa två har jag själv använt och sett att de håller vad det lovar, dessa är Demideek Opimal (Jotun) och Bestå av (Alcro), valet föll på Demideek för att fasadbrädorna var grundmålade från fabrik med just Demideek, där av kändes det bra att hålla sig till samma tillverkare, alternativet låg annars mycket bra till då Inger & Håkans hus ser oförskämt bra ut efter alla år med Bestå.

Demideek Optimal heter numera Ultimate!





Någon vecka gissade jag på men det tog tre :oP, 3 meter i höjd x 72 meter runt om och på de en hög gavel över entrén, till gaveln lånade jag Märtas "monsterstege" på 9 meter och längst upp på den var man inte fräck ska jag säga!....

Den andra halvan av semestern gick till familjen, jag Cissi och våra tre barn åkte en vecka till Paris & EuroDisney, blev en oförglömlig semester!

Vill även passa på att tacka Kalle som hjälpte oss med fasadmålningen, ett stort tack Kalle, måla är du riktigt vass på!!

Nästa


Folksams test

0 kommentarer:

Skicka en kommentar