Om du fick möjligheten att bygga ditt drömhus på din drömtomt, vad skulle du göra då? Vår familj har fått den chansen och här kan ni följa resan till våra drömmars mål.

måndag 10 januari 2011

Ny kompis!

Med ett abrupt slut blev det dags att säga farväl till min gamla hammare, glasfiberskaftet klarade 9 år innan det lämnade in efter en fight med en spik som inte ville ur.....

Spanade runt lite grann på tester och forum samt bollade lite med proffsen då det snart stod klart att min nya kompis återigen skulle bli en Vaughan, det fanns tre modeller att välja på varpå den jag haft innan valdes bort, kvar fanns V-Tubeler steel och V-solid steel Eagel, många snickare har Tubeler steel på grund av den traditionella formen (runt skaft) medan Solid Eagle är en nyare modell i helsmidesstål (gjuten i ett stycke), efter ha klämt på båda i butiken är nu min nya kompis ...........


Vaughan Solid Steel Eagle 20 oz!


Tips!

Många snickare i dag väljer rak klys istället för den traditionella böjda formen, detta för att det helt enkelt är lättare att komma åt i trånga utrymmen.


Ett annat tips för oss privatpersoner är att kolla på Hornbarch, de hade klart bättre pris än yrkesbutikerna, detta trots att jag har bra rabatt!?!, fick dock beställa min eftersom hyllorna där var fyllda med modeller med böjd klys....

Nästa

0 kommentarer:

Skicka en kommentar